• <br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type bool in <b>/nas/content/live/kalevalaarkist/wp-content/themes/taika/content-single.php</b> on line <b>60</b><br />

Tervetuloa Taiteilijoiden Kalevala Venäjällä -näyttelyn avajaisiin 10. maaliskuuta

Tervetuloa Taiteilijoiden Kalevala Venäjällä -näyttelyn avajaisiin tiistaina 10. maaliskuuta klo 17 Helsingin Kulttuurikeskus Stoaan (Turunlinnantie 1). Kalevalaseuran toiminnanjohtaja Ulla Piela avaa näyttelyn, joka on esillä Stoan parvigalleriassa 28. maaliskuuta saakka. Pielan puheen jälkeen Suomen Pietarin instituutin johtaja Elina Kahla esittää tervehdyksensä.

Kalevalaseuran ja Suomen Pietarin instituutin hankkeen näyttely tuo yleisön eteen venäläisten taiteilijoiden tulkintoja Kalevalasta. Näyttelyssä on mukana seitsemän taiteilijaa: Igor Baranov, Natalia Egorova, Antonina Jufa, Aleksandr Novoselov, Sergei Terentjev, Tatjana Tšursinova ja Irina Zatulovskaja.

Venäläisten taiteilijoiden näyttely nähtiin vuoden 2014 aikana Venäjällä Pietarissa, Viipurissa ja Petroskoissa. Vuonna 2015 se kiertää Suomessa. Juminkeossa näyttely oli tammi- ja helmikuun. Stoan-näyttelyn jälkeen teokset matkaavat Kotkaan, jossa näyttely on esillä Kotkan kirjastossa heinäkuussa Meripäivien aikaan.

Stoa sijaitsee Helsingin Itäkeskuksessa kauppakeskus Itiksen naapurissa. Stoa on avoinna ma–to klo 9–20, pe klo 9–18, la–su klo 10–16. Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Artikkelikuva (klikkaa suuremmaksi)

Irina Zatulovskaja: Laulu. 2 osaa: Arkiesine (Pohjois-Venäjä, 1800-luku). Puu, öljyväri, 40 x 49 x 88 cm. Nuottiteline, 50 x 88 cm. 2014.